Selecteer een pagina

Je foto’s online plaatsen

13 jul 2023

Als je je foto’s online zet, bied je ze in feite voor voor altijd aan. Wat je ook verkoopt, je geeft er de rechten van op. Voor sommigen is dat moeilijk, vooral als ze echt verliefd zijn op de foto die ze hebben gemaakt.
Voor anderen geldt dat ze betaald krijgen, dus het idee om de rechten te verliezen doet zoveel minder pijn. Dat is tenslotte waarom ze dit doen. Ze maken foto’s om geld te verdienen.

Prijzen

De moeilijkste beslissing die je moet nemen als je je foto’s plaatst op deze stock websites is hoeveel je moet vragen voor elke foto. Er is hier geen eenvoudig antwoord op. Hoeveel je vraagt voor je foto’s
hangt voornamelijk af van een paar factoren:

  1. Hoe lang je al een fotograaf bent.
  2. Hoeveel foto’s je hebt verkocht. En…
  3. Hoe goed is de foto in kwestie?

Dit zijn de vragen die mensen zich gaan stellen als ze overwegen om je foto’s te kopen. Je kunt dus maar beter over deze antwoorden nadenken wanneer je beslist wat je voor elke foto wilt vragen.
Bijvoorbeeld, zelfs als je een foto hebt gemaakt waar je helemaal trots op bent, als je een beginner bent en je geen verkoopcredits op je naam hebt staan, zullen klanten waarschijnlijk niet veel geld uitgeven aan je collectie. Aan de andere kant, als je doorgaat, zullen je foto’s uiteindelijk beter en beter worden en, door je extra ervaring en verkopen, zul je in staat zijn om veel hogere prijzen te vragen, zodat je echt wat
goed geld kunt verdienen.
Zorg er dus voor dat je eerst klein begint. Klanten zullen eerder een kans te wagen als je prijzen heel klein zijn. Doe gewoon je best en breng altijd kwaliteit, zodat je later je prijzen kunt veranderen in iets
gunstiger.

Verkoop je foto’s

Als je goed wilt worden in het verkopen van foto’s, moet je degenen bestuderen die succesvol zijn. Op de meeste van deze sites kun je de foto’s onderzoeken foto’s waar de meeste vraag naar is, degene die het meest verkocht zijn en degene die hard nodig zijn. Deze informatie kan je de hints geven die je nodig hebt om te weten wat je moet gaan fotograferen.

Je doelgroep

Als je een foto maakt met de bedoeling hem te verkopen, helpt het soms om je je een beeld te vormen van je doelgroep. Dat zijn de klanten die jouw werk kopen. Wat zoeken ze meestal? Wat voor soort foto’s
vragen ze om of kopen ze regelmatig? Welke invalshoeken hebben hun voorkeur? Welke prijzen betalen ze meestal?
Als je je doelgroep kent, ben je beter voorbereid om ze te geven te geven wat ze willen en verdubbel je je kansen op verkoop. Sommigen zouden zeggen dat het afstemmen van je foto’s op wat de klanten willen
de schoonheid en onbevangenheid wegneemt die de kunst van het fotograferen uitmaken.

Zoek informatie en stel vragen

Je kunt echt een voorsprong nemen als je experts en amateurs zoekt om tips en de kneepjes van het vak te delen. Deze info kan je heel wat leren over het hele proces zodat je na verloop van tijd kunt verbeteren.
Deze forums zijn ook geweldige plaatsen om vragen te stellen over welke sites het beste zijn voor
je tijd en geld. Het kan zijn dat veel leden een probleem hadden met een van de sites die op tijd betalen. Dat is nuttige informatie voor iedereen die op zoek is naar een microstock site om zich bij aan te sluiten zodat ze kunnen beginnen met met het verkopen van foto’s.

Wie koopt foto’s?

Het is belangrijk om jezelf als klant te zien. Denk na over de branche waarin hij of zij zich bevindt. Denk aan de foto die ze nodig hebben voor hun…wat dan ook. De behoeften van je klanten begrijpen is de eerste stap naar het produceren van kwaliteitswerk waarvoor ze bereid zijn goed geld te betalen.
Wie heeft foto’s nodig? De meeste industrie├źn hebben foto’s nodig om een aantal redenen. Webdesigners hebben ze nodig voor de websites die ze die ze ontwerpen voor klanten, bedrijven hebben ze nodig voor marketingdoeleinden en de media hebben goede foto’s nodig om nieuwsberichten te benadrukken. De mensen die die deze foto’s kopen, willen er zeker van zijn dat de foto’s die ze gebruiken uniek en origineel zijn.
origineel zijn en dus betalen ze geld om ervoor te zorgen dat dit het geval is. Dat is waar jij in beeld komt.
Tijdschriftredacties hebben natuurlijk foto’s nodig. Als je een foto kunt verkopen aan een tijdschrift, afhankelijk van hoe groot het is, kan dat een hele mooie betaaldag zijn.
Maak die ene spontane foto die geen enkele andere fotograaf kan maken en je en je kunt een jackpot in handen hebben.
Maar de lijst gaat maar door. Grafische kunstenaars, adverteerders, filialen, scrap boekers, leraren, advocaten, makelaars, illustratoren, koks, reisagenten, enz. enz.
Feit is dat er altijd vraag zal zijn naar goede foto’s. Foto’s leggen de tijd in perfecte helderheid vast. Ze komen het dichtst bij een tijdmachine. Adverteerders en marketeers weten dat de juiste foto’s een band kunnen scheppen met de klant en hem of haar meer kopen wat ze verkopen. Je zult dus altijd je foto’s kunnen verkopen zolang deze sites bestaan.
Natuurlijk zijn er ook andere manieren om geld te verdienen met het verkopen van je digitale foto’s te verkopen, maar die vereisen iets meer werk van jouw kant.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *